onsdag 20 januari 2010

-Sitter du och stickar?
-Ja. Och vad är det som är så konstigt med det om jag får fråga?
-Du känns liksom inte som en stickande person.
-Du kanske inte vet så mycket om mig som du tror, Darling.
-Det där är väl ändå min replik.
-Jag har minsann märkt att du tar dig fler och fler friheter med andras repliker. Det är inte mer än rätt att jag stjäl några av dina.
-Okej. Jag bjuder på den. Är det fler du skulle vilja ha?
-Ja. "...och det finns ingenstans mina fingeravtryck passar bättre än i din halsgrop. Stället där dina hjärtslag släpps fria..." Kan jag få den?
-Är det min replik?
-Oh yes.
-Fan, CG. Hur kan du veta sådana saker? När säger jag den? Jag måste verkligen få läsa manuset snart.
-All in good time, Darling. dessutom är du charmigare utan manus.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar