onsdag 14 oktober 2009

Arla morgonstund, vi sitter vid frukostbordet. Jag äter havregrynsgröt och CG äter något flottigt. Det är alldeles tyst och lugnt och jag kan se hela vägen till kemicentrum. Himlen är löjligt nog rosa.

-Du CG...
-Mmmmm
-Varför bor du här egentligen?
-Var skulle jag annars bo, Darling?
-Flirta inte med mig nu. Jag vill faktiskt veta. Du är en levande legend och jag är en vanlig student. Du borde ju kunna bo var som helst i hela världen, hos vilken intressant person som helst och så sitter du här, i en mellanstor svensk stad med en student som äter havregrynsgröt.
-Jag flirtar faktiskt inte. Jag menar det. Det är du och jag, Darling.
-Jag vet inte om jag köper det där.
-Det behöver du inte göra heller. Jag ger bort det gratis.
-Tack... Tror jag.
-Varsågod. Så enkelt är det. Jag behöver dig och du behöver mig.
-Nu tror jag vl ändå att du går lite för långt. Jag är en ovanligt självständig person.
-Pyttsan, Darling! Det är vad du tror, men i själva verket är du inte bara i skriande behov av lite old fashioned glamour utan även av lite spänning och romantik och det är där jag kommer in i bilden.
-Ingen säger "pyttsan" längre.
-Jodå. Det hör du väl. Vi säger det båda två!
-Pyttsan!
-Point made!
-Jag kan i alla fall skapa min spänning och romantik själv.
-De är ju det jag säger. Jag behöver ju dig och din havregrynsgröt också. Även om jag avskyr gröt.
-Jag tror att jag måste fundera lite på det här.
-Be my guest!
(PAUS)
-Hur länge tänker du bo här då?
-Det får vi se. Har du läst Mary Poppins?
-Jag läste dem när jag var liten.
-I really think att du borde läsa om dem. Du borde komma i kontakt med ditt inner child.
-Vad har Mary Poppins med saken att göra.
-She knew a good deal om att svepa in i människors liv och göra dem värdiga en plats i litteraturhistorien.
-Sluta! Känner du Mary Poppins?
-I know everyone, Darling!
(PAUS)
-Insinuerar du att du är den manliga motsvarigheten till Mary Poppins?
-Nej, Darling. You are.
-Jag måste nog fundera på det här också.
-Gör det. Och besök barnbiblioteket.
-I will. Tack för frukosten, nu måste jag faktiskt gå till skolan.
-What's om the curriculum today?
-Fransk realism.
-How absolutely awful! Seriously, Darling. You DO need to visit the childrens library every once in a while.
-Jag håller absolutely med. Ha en bra dag.
-Ses i kväll, Darling!

4 kommentarer:

  1. Emma ska bestämma15 oktober 2009 kl. 18:38

    Du är helt briljant! Fortsätt! Skriv en bok! Ge mig mer! :D

    SvaraRadera
  2. jag kan bara hålla med emma! åh, världens bästa blogg. skriv en bok, bli president, TA ÖVER UNIVERSUM!

    SvaraRadera
  3. Snälla! skriv mer! skriv en bok, jag köper miljontals med exemplar, jag lovar och snälla, jag behöver min dagliga dos av den superheta Cary Grant, snälla skriv, jag börjar snart slita mitt hår :o du är fantastisk!

    SvaraRadera
  4. jag älskar din blogg! som en bok fast i blogg form, fångar verkligen läsaren att stanna kvar. Keep up the goodie. /Matilda

    SvaraRadera