onsdag 16 september 2009

I går berättade jag för mamma och pappa om den mystiske CG. De hade tydligen inte släppt in någon. Vad som förvånade mig var att de inte var förvånade. Särskilt min mor har en fantastisk förmåga till oro över både det ena och det andra och mitt hem har trots allt invaderats av okända element. Jag har dagen åt att läsa vad jag föreställer mig är ungefär tusen sidor facklitteratur, men har haft ganska svårt att koncentrera mig. Till slut satte jag mig ner och listade några namn som skulle kunna ha CG som initial: Carl-Gustav (Har kungen varit i min lägenhet? Föga troligt. Han skulle väl underteckna med "Knugen") Conny Gravander (Låter som ett namn på en ungdomsbrottsling. Datorn fanns trots allt kvar. Kan inte stämma.) Carlos García (Lappen lutade dock mer åt svengelska än åt svanska.) Carola Gunnarsson (Är detta ett namn på någon som röker cigarrer?).

Hittade inga spår i går utöver ett oöppnat paket mjölk i kylen (standardmjölk) men i dag när jag kom hem från franskan stod en nästan full flaska Bollinger på matbordet. Den var dessutom fortfarande iskall, alltså kan jag inte missat CG med speciellt många minuter. Där låg en lapp också; "Darling, du behöver champagneglas. xxx /CG" Maken till arrogant jävel. Dessutom var halva biten Gruyére försvunnen. Jag som skyndade mig hem av rädsla för just detta. Nu har jag gömt Gruyéren under potatisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar