måndag 14 september 2009

Jag kom hem efter skolan i dag, oerhört lättad över att det äntligen är måndag och öppnade balkongdörren för att vädra. Jag lyfte krukan med dahlior för att använda den som dörrstopp och upptäckte då två cigarrfimpar. Döm om min bestörta förvåning. Jag tror inte ens att jag känner någon som skulle röka två cigarrer åt gången. Inte nog med att någon faktiskt rökt på min balkong. Denna någon har dessutom försökt dölja det. Jag blev inte klokare av lappen på soffbordet heller, snarare tvärt om, där stod nämligen bara "Mjölken slut, köper ny på vägen hem. Enjoy din kväll! xxx/CG" Allting skrivet på ett blad utriven ur min gamla almanacka (vecka 15, 2009). Vem är CG? Har han(?) en egen nyckel eller har mamma och pappa släppt in honom(?)? Om det nu är CG som rökt cigarrer, varför har han då försökt dölja det? Vet han (?) inte att det går utmärkt att dricka sojamjölk? Ska jag bli rädd eller nöja mig med att vara upprörd?

2 kommentarer:

  1. kära johanna! får jag be om en sak? att du skriver rubrik på inläggen, annars syns de ej i min RSS-feed! PUSS

    SvaraRadera