måndag 22 februari 2010

Kort inpass från verkligheten

Kära ni. Kanske skulle man börja med ett konventionellt "Hej", men ett "Kära ni" känns mer på sin plats. Kära ni. Jag tänkte bara, för att inga missförstånd ska föreligga, meddela att CG har flyttat ut. Det är egentligen inte någonting att sörja över, även om jag saknar honom emellanåt. Vi hade helt enkelt pratat färdigt (och dessutom har jag alltid skatorna). Jag har aldrig riktigt vetat vart CG-projektet skulle ta vägen, och framför allt hade jag aldrig trott att någon skulle hitta hit. Jag vet inte hur många ni är och har varit men det gläder mig att en del av er har lämnat spår efter sig. Det har gjort CGs existens ännu mer spännande.

CG har hela tiden varit ett projekt för min egens skull, och väldigt snabbt visade det sig att det inte tog den riktning jag från början trodde att det skulle ta. Och det vet jag väl fortfarande inte, egentligen. CG må flyttat ut, men han har alltid varit oberäknelig. Vad jag försöker säga är att jag inte vet om han kommer att komma tillbaka eller höra av sig, men jag lovar att jag hör av mig om det skulle inträffa. Några har efterfrågat materialet i ickevirtuell form. Detta är jag inte helt främmande för eftersom jag saknar CG en smula, men det kräver lite fundering och bearbetning av materialet. Men för tillfället behöver jag och CG helt enkelt en paus från varandra. Han behöver ägna sig åt Ladyfriend och jag behöver fundera på andra texter ett tag. Sedan vet man aldrig vad som händer. Ni vet ju hur det är med öppna slut.

Ödmjukast (vilket är en strålande högtravande avslutning, eller hur?)
Johanna

12 kommentarer:

  1. Jag är en av dem som hittat hit och som sörjer att det är slut...

    SvaraRadera
  2. varje dag man såg att du uppdaterar, tog man en paus från det man höll på med och njöt av läsningen, det kommer saknas. <3

    SvaraRadera
  3. Åh, jag har älskat att läsa här! Så härligt skrivet!

    SvaraRadera
  4. Jag vill bara säga tack. Tack för att du förgyllt min vardag under dessa månader!

    SvaraRadera
  5. Jag vet inte om du får träffar på din sida när man läser via en RSS-läsare som google reader, men jag har läst vartenda inlägg om CG o dig.

    SvaraRadera
  6. Åh, denna sida kommer saknas! Fantastiskt skrivna texter. Du har verkligen en egen röst.

    SvaraRadera
  7. Sorligt tycker jag. Hade faktiskt en lite crush på CG, och jag tror den gnistan finns kvar än. Jag kommer sakna honom.

    Hoppas du skriver annat fint. Puss!

    SvaraRadera
  8. jag hoppas på brevväxling! sluta inte, snälla.

    SvaraRadera
  9. :( ledsen smiley.
    länka här om du börjar skriva igen är du snäll!

    SvaraRadera
  10. Tack! fantastiskt underbart otroligt helt amazing!

    SvaraRadera
  11. åh, jag förstår, men det har varit helt underbart att läsa dessa inlägg, och jag tycker definitivt att du borde ge ut dina texter i tryck! jag skulle köpa kan jag säga.
    lycka till och fortsätt skriva.

    SvaraRadera
  12. Åh, men nej. va trisst att det är slut. Jag älskade den här bloggen. Den ligger bland mina länkar på min egen för att jag aldrig ska glömma att titta in då och då. Jag älskade dina och CGs äventyr tillsammans. Hans sätt att vara så oförutsägbar och alla lappar och cigarr snuttar etc.

    Jag har också hopp om de här i tryck. En liten bok av något slag skulle vara totalt super mysigt :)

    SvaraRadera