lördag 2 januari 2010

-Darling! Äntligen! Nu får du inte resa bort på en evighet. Jag håller på att svälta ihjäl. Jag har redan sett alla filmer på datorn och alla i hyllan säkert tusen gånger och jag börjar känna mig alldeles afiktionerad. Du måste måste måste gå till biblioteket. Fort!
-Andas, CG. Jag hinner faktiskt inte i dag. Och ja, jag har haft det bra och gott nytt år du med.
-Du har faktiskt övergivit mig. Du får vänta på välgångsönskningar och lyssna på gnället först. Du måste köpa cigarrer med. Och rostebröd.
-Brukar inte du köpa cigarrer själv? Jag vet ju ingenting om sådant.
-Det borde du göra vid det här laget. Var har du varit förresten.
-New York, baby. Och förresten ska jag hälsa så mycket från Ladyfriend....
-Så himla typiskt dig att åka iväg på en massa roligheter och bara lämna mig. Var träffade du förresten Ladyfriend?
-Gissa.
-Jaja. Jag vet ju egentligen. Och hur var det med henne?
-Magiskt.
-Hon är sådan. Du behöver nog henne lika mycket som mig egentligen. Ni borde träffas oftare.
-Om du säger det så. Skulle inte det kännas hemskt konstigt för dig.
-Inte als. Vi har bestämt oss för att fungera i samförstånd. Vi kan ha delad vårdnad om dig. Varannan vecka?
-Jag får nog fundera på det där. Jag är ju faktiskt myndig.
-Gör det. Nu när du har träffat henne vet du vad du har missat.
-Över till någonting helt annat? Höll inte du på att dö av afiktionering?
-Du känner väl mig Darling, jag överdriver ju så mycket.


1 kommentar:

  1. Jag snubblade över din blogg och jag tycker den är alldeles fantastiskt. Du skriver så fint och jag tycker idéen är toppen! Kommer fortsätta läsa.

    SvaraRadera