måndag 14 december 2009

En dörr öppnas

-Hej!
-Var har du hållit hus?
-Har du saknat mig?
-Klart jag har. Fast jag vet att du alltid kommer tillbaka.
-Hur vet du det?
-Jag bara vet.
-Du tror att du vet allting...
-Jag tror att du tror att jag tror att jag vet allting, men i själva verket klistrar du bara på mig de obehagliga vetanden du inte vill låtsas om att du vet om dig själv för då måste du ta tag i dem.
-Vad var det jag sade. Nu patroniserar du och tror att du sitter inne med en massa sanningar.
-Jag sade ju att jag bara tror.
-Men sättet du sade det på antydde att det var ett faktum.
-Har någon haft en jobbig dag.
-Någon har ett jobbigt huvud
(PAUS)
-Ladyfriend skickade ett brev.
-Jaha. Du får i alla fall brev. Allt jag får är raljanta diskussioner.
-Tro mig. Du skulle inte bli gladare av Ladyfriends brev.
-Ska jag tycka synd om dig nu?
-Nej. Men du kan få skruva upp elementen.
-De är maximalt uppskruvade.
-Fast jag ÄR glad att se dig.
-Du menar att jag är glad att se dig?
-Vem vet?
-Nu är vi där igen.
-Nej du. Vi är fortfarande hemma.

Vi sätter ut en skål müsli och tänder varsin cigarr.

-Där är han.
-Vem?
-Den tjocke skatan. Jag har inte sett honom på evigheter.
(PAUS)
-Tror du att Ladyfriend skulle gilla skatorna?
-You tell me. Jag tror i alla fall att hon skulle älska dem.
-Hon kanske skulle se det som en smula bakåtsrävande att fortsätta envisas med svartvitt.
-Jag tycker att det är mer klass på svarvitt.
-Point made.
-Tack.
-Te?
-Gärna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar