måndag 9 november 2009

-CG, allt är så tråkigt.
-Mmmmm
-Det regnar och jag måste skriva om arbetarlitteratur och det hjälper inte ens med gamla filmer för jag kan inte koncentrera mig.
-Mmmmm
-Och inte ens du orkar prata med mig.
-Mmmmm
-Och Grace Kelly står utanför ytterdörren och fryser.
(PAUS)

-Vad sade du Audrey.
-Jag heter inte Audrey.
-I know, Darling.
-Lyssnar du över huvud taget på vad jag säger?
-Jadå. Skriv lite på romanen i stället och sluta gnälla.
-Vad vet du om romaner?
-Darling... Till exempel rymde jag med ett resande teatersällskap i stället för att klaga. Mitt liv är en roman, vilket ger mig en bra mycket djupare kunskap i ämnet än dina fattiga akademiska poäng.
-Men jag jobbar ju på den hela tiden. det är bara så mycket hål och luckor överallt. Det saknas hela kapitel på somliga ställen.
-Du hittar dem nog vad det lider, Darling.
(PAUS)

-Syftar du på romanen eller livet?
-Vilket som, Darling. vilket som...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar